فراخوان پانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری(کلیک نمایید)

آیین نامه جشنواره پانزدهم شهید مطهری(کلیک نمایید)

شیوه نامه داوری فرآیندهای آموزشی جشنواره پانزدهم شهید مطهری(کلیک نمایید)


      فراخوان پانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری 
15th Education Festival Of Shahid Motahari

 

به یاری خداوند متعال پانزدهمین دوره جشنواره آموزشی شهید مطهری به منظور تجلیل از فرایندهای آموزشی برتر و همچنین شناسایی و معرفی برنامه ها، فرایند ها و دستاوردهای اثر بخش و نوین آموزشی و ایجاد بستر تبادل تجربیات با هدف ارتقاء کیفیت آموزش  در اردیبهشت ماه سال 1401 برگزار خواهد گردید .
الف : حیطه های جشنواره
1-تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی


2-یاددهی و یادگیری


3-ارزشیابی آموزشی(دانشجو، استاد و برنامه)


4- رهبری و مدیریت آموزشی


5-یادگیری الکترونیک


6-تولید محصولات آموزشی


ب : اهداف جشنواره
-شناسایی فرایندهای مطلوب دانشگاهی
-ارتقاء فرایندهای جاری آموزشی در دانشگاه
-  ابداع ، اصلاح فرایندها ، تجهیزات و دستگاه ها لوازم کمک آموزشی
- توجه به فرایندهای آموزشی درحال اجرا در دانشگاه به منظور قدردانی از آنها
- شناسایی و طراحی فرایندهای جدید آموزش و معرفی آن به عنوان الگو در سطح دانشگاه
در راستای شرکت در جشنواره توجه به نکات زیر ضروری است :
1-فرایندهای ارسالی می بایستی دریکی از حیطه های 9 گانه ذکر شده باشند .
2-فرایندهای معرفی شده در جشنواره های قبلی واجد شرایط برای شرکت در جشنواره ششم نخواهند بود .
3-هرفرایند آموزشی باید حداقل یک نیم سال تحصیلی اجرا شده باشد ولی بیشتر از5 سال از مدت اجرای آن نگذشته باشد .
4-ارائه نامه تایید مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مبنی براجرا فرایند ضروری است.
5-تعدادی از فرایندهای برتر دانشگاهی برای شرکت در جشنواره کشوری معرفی خواهند گردید.

 

فرمت ارسال خلاصه فرایندها
1-عنوان فرایند :
....................................................................................................................
2-صاحبان فرایند وهمکاران :
....................................................................................................................
3-محل اجرای فرایند:
....................................................................................................................
4-نام دانشگاه :
....................................................................................................................
5-گروه فرایندی :
....................................................................................................................
6-تاریخ اجراء (مدت اجرای فرایند ) :
...................................................................................................................
7-مقدمه وبیان مسئله : (بیان اهمیت ، ضرورت و کاربرد انجام فرایند براساس نیازسنجی های انجام شده )
..................................................................................................................
8-هدف و اهداف اختصاصی :
....................................................................................................................
9-روش اجراء :
....................................................................................................................
10-نتایج : پیامدهای اجرا ومحصول یا پروندادهای فرایند :
...................................................................................................................
11-سطح اثرگذاری (دانشگاه ، کشوری ، بین المللی ) :
....................................................................................................................
12-انطباق سیاست های بالادستی (فرایند تا چه حد کشور را با هدف مرجعیت علمی در منطقه نزدیک می کند )
....................................................................................................................
13-نتیجه گیری شامل چالش ها ومشکلات اجرائی فرایند:
....................................................................................................................
14-معرفی فرایند در نشریات علمی یا ارائه کار در مجامع علمی :
...................................................................................................................
15-تائیدیه های مربوطه و ارزشیابی فرایند :
..................................................................................................................
16-قابلیت تعمیم و اجراء درسایر مراکزآموزشی
.................................................................................................................
17-استمرار(استمرار اجرای فرایند در برنامه های جاری آموزشی )
..............................................................................................................