اهداف:
ارتقای کیفیت آموزش پزشکی درسطح ملی و بین المللی و حمایت از زمینه های تولید و انتقال دانش از طریق فعالیت های برنامه ریزی شده برای هدایت ، حمایت و انجام پژوهش در آموزش
§ سیاست گذاری و مدیریت در زمینه های مختلف از جمله توسعه ساختار پژوهش در امور آموزش و هدفمند کردن تحقیقات آموزشی
§ تأمین نیروی انسانی پژوهشگر جهت انجام پژوهش و تقویت کمی و کیفی پژوهشهای آموزشی
§ بهره برداری مناسب از نتایج پژوهشهای انجام شده با تأکید بر تأمین نیازهای آموزشی و تحول در برنامه های آموزشی در سطوح مختلف دانشگاه بر اساس فرصت ها و امکانات فن آوری نوین
§ توسعه فرهنگ پژوهش در آموزش
شرح وظایف:
§ تهیه و تدوین ساختار پژوهش در آموزش
§ تعیین اهداف کلی و اهداف ساختاری فعالیت های مربوطه
§ تعیین اعضاء کمیته پژوهش در آموزش
§ تنظیم و برگزاری جلسات شورای پژوهش در آموزش
§ تنظیم و برگزاری کارگاههای لازم آموزشی پژوهشی وبرگزاری دوره های آموزشی به منظور ارتقاء کمی و کیفی پژوهش در آموزش
§ تعیین محورهای پژوهش در آموزش بر اساس نیازها، اولویت بندی و اختصاص منابع به طرحهای تحقیقاتی واصله
§ کارشناسی طرحهای تحقیقاتی از دیدگاه متدولوژیک از طریق طرح کردن در شورای پژوهش در آموزش و نظارت بر حسن اجرای طرحهای تحقیقاتی
§ ثبت فعالیتهای پژوهشی کلیه اعضاء هیئت علمی فعال در حوزه آموزش پزشکی (شرکت در کنگره ها، چاپ مقالات و ...) در حوزه جهت ارائه گزارش سالانه، شرکت در هفته پژوهش و غیره
§ تهیه لیست اولویت های پژوهش در آموزش در سطح دانشگاه بر اساس گزارش حاصل از گروههای آموزشی دانشکده های مختلف
§ اولویت بخشی به تصویب طرحهای پژوهشی مربوط به مسائل و مشکلات آموزشی
§ کوشش جهت افزایش سهم اعتبارات طرحهای پژوهش در آموزش
§ اصلاح روند تصویب طرحهای پژوهش در آموزش و ارائه مشاوره به مجریان طرحهای پژوهش در آموزش
§ اعلام نتایج تحقیقات پژوهش در آموزش جهت بازنگری برنامه های درسی و چگونگی تدریس دروس در سطوح مختلف دانشگاهی
§ کوشش برای افزایش سهم مقالات آموزشی – پژوهشی در نشریه های معتبر
§ سعی در اعطای امتیازهای پژوهشی به اساتید و دانشجویان جهت انجام طرح های تحقیقاتی مربوط به آموزش و هدایت و همکاری با پایان نامه های مرتبط با آموزش پزشکی
§ مستند سازی فعالیت های انجام شده و نتایج بدست آمده از طرحهای پژوهشی- آموزشی در سطح دانشگاه