اهداف:
- ارتقاء توانمندی اساتید در کاربرد روش های نوین درآموزش پزشکی مانند PBL، طراحی پرسشنامه، آزمون های چند گزینه ای MCQ، روش های نوین ارزشیابی OSCE، طرح درس و روش های تدریس
- ارتقاء توانمندسازی اساتید در زمینه پژوهش در آموزش و کاربرد شیوه های تحقیقاتی مناسب
- توانمندی اساتید در کاربرد تکنولوژی اطلاعات در زمینه های آموزش، پژوهش و Self Direct Learning مانند جستجوی اطلاعات از منابع الکترونیکی، نرم افزارهای مدیریت منابع مانند: Reference Managers ، Endnote، آشنایی با نرم افزارهای آماری و نرم افزارهای کاربردی (Word, Excel, Power Point) و تهیه مواد درسی به روش Multimedia (Camtasia
- Studios)
- آشنا نمودن اعضای هیأت علمی با قوانین و آیین نامه های مورد نیاز.
- ارتقای دانش، نگرش و مهارتهای حرفه ای اعضای هیأت علمی در حوزه یاددهی- یادگیری.
- ارتقای دانش، نگرش و مهارت های حرفه ای اعضای هیأت علمی در حوزه پژوهش و فن آوری.
- ارتقای دانش، نگرش و مهارتهای حرفه ای اعضای هیأت علمی در حوزه ارزشیابی.
- ایجاد زمینه یادگیری مادام العمر در اعضای هیات علمی.
- ایجاد زمینه رشد مداوم حرفه ای اعضای هیأت علمی.
شرح وظایف:
الف-نیاز سنجی:
§ تعیین نیازهای آموزشی اختصاصی و عمومی گروههای مختلف آموزشی
§ تعیین اولویت ها از میان نیازهای اعلام شده
ب-برنامه ریزی
§ تعیین عناوین کارگاه های آموزشی بر حسب نیازهای آموزشی اعلام شده و سیاست های در نظر گرفته شده در راستای توانمندی علمی اساتید
§ اخذ مجوز اجرای کارگاه (امتیاز بازآموزی جهت اساتید)
§ برنامه ریزی و تعیین زمان و مکان و تدارکات و دعوت از مدرسین توانمند جهت ارائه مباحث در کارگاه
§ دعوت از اساتید جهت شرکت در کارگاه
ج- اجرا:
§ اجرای کارگاه
§ صدور گواهی های شرکت در کارگاه جهت شرکت کنندگان
د-ارزیابی (Output)
§ انجام تحقیق و بررسی در زمینه اثر بخشی کارگاه از طریق فرم های ارزشیابی