اهداف:

  •         ارتقاء توانمندی اساتید در کاربرد روش های نوین درآموزش پزشکی مانند PBL، طراحی پرسشنامه، آزمون های چند گزینه ای MCQ، روش های نوین ارزشیابی OSCE، طرح درس و روش های تدریس
  •         ارتقاء توانمندسازی اساتید در زمینه پژوهش در آموزش و کاربرد شیوه های تحقیقاتی مناسب
  •       توانمندی اساتید در کاربرد تکنولوژی اطلاعات در زمینه های آموزش، پژوهش و Self Direct Learning مانند جستجوی اطلاعات از منابع الکترونیکی، نرم افزارهای مدیریت منابع مانند: Reference Managers ، Endnote، آشنایی با نرم افزارهای  آماری و نرم افزارهای کاربردی  (Word, Excel, Power Point) و تهیه مواد درسی به روش Multimedia (Camtasia
  • Studios)
  •    آشنا نمودن اعضای هیأت علمی با قوانین و آیین نامه های مورد نیاز.
  •   ارتقای دانش، نگرش و مهارتهای حرفه ای اعضای هیأت علمی در حوزه یاددهی- یادگیری.
  •  ارتقای دانش، نگرش و مهارت های حرفه ای اعضای هیأت علمی در حوزه پژوهش و فن آوری.
  •   ارتقای دانش، نگرش و مهارتهای حرفه ای اعضای هیأت علمی در حوزه ارزشیابی.
  •   ایجاد زمینه  یادگیری مادام العمر در اعضای هیات علمی.
  • ایجاد زمینه رشد مداوم حرفه ای اعضای هیأت علمی.

 

شرح وظایف:

الف-نیاز سنجی:

§         تعیین نیازهای آموزشی اختصاصی و عمومی گروه­های مختلف آموزشی

§         تعیین اولویت ها از میان نیازهای اعلام شده

 

ب-برنامه ریزی

§         تعیین عناوین کارگاه های آموزشی بر حسب نیازهای آموزشی اعلام شده و سیاست های در نظر گرفته شده در راستای توانمندی علمی اساتید

§         اخذ مجوز اجرای کارگاه (امتیاز بازآموزی جهت اساتید)

§         برنامه ریزی و تعیین زمان و مکان و تدارکات و دعوت از مدرسین توانمند جهت ارائه مباحث در کارگاه

§         دعوت از اساتید جهت شرکت در کارگاه

 

ج- اجرا:

§         اجرای کارگاه

§         صدور گواهی های شرکت در کارگاه جهت شرکت کنندگان

 

د-ارزیابی (Output)

§         انجام تحقیق و بررسی در زمینه اثر بخشی کارگاه از طریق فرم های ارزشیابی